Loading...
Terapi 2019-03-19T09:59:20+00:00

At gå i terapi og vælge metode

Det er hverken skamfuldt eller ualmindeligt at gå i terapi. Og lad os slå fast med det samme, at det ikke betyder, du lider af en psykisk sygdom. Langt fra. Men de færreste af os går gennem livet uden at opleve noget, der belaster os psykisk. Og de oplevelser kan spænde ben for vores glæde og velbefindende.

Vores kampe kan antage mange former, men uanset hvordan din armlægning med livet ser ud, hjælper det at dele den med nogen. For når vi skal forklare os til andre, forstår vi ofte os selv bedre. 

Når du går i terapi er din samtalepartner en psykolog med tavshedspligt, som ingen aktier har i hverken din livshistorie eller dine relationer. På den måde er du i terapirummet frigjort for de forbehold, man normalt tager af hensyn til – eller af frygt for – sine omgivelsers reaktion.

Her kan din situation få lov at stå helt klart. Her handler det kun om dig.  

Der findes mange former for terapi, og hvis du allerede er interesseret i en metode, så kan vi fint lægge ud med den. Men måske ved du ikke, hvad der vil være den bedste tilgang til din problematik. Det er ikke noget problem. Du kan trygt læne dig ind i, at psykologen vælger den bedst egnede metode til netop dig. Og intet er statisk. Et forløb kan starte med én metode og senere –  når den har virket effektivt –  afløses af en anden, som bringer dig videre på vejen mod dit mål.

I boksene herunder kan du læse dig klogere på de enkelte terapiformer. Men hvis det virker som for meget læsning, er du også velkommen til at booke en tid med det samme, så finder vi ud af resten sammen.

Book en tid nu:

Tidsbestilling

Læs mere om de forskellige terapiformer ved at klikke på billederne herunder. Du er også altid velkommen til at skrive til os med specifikke spørgsmål – brug kontakt formularen under menufeltet “kontakt”.

Metakognition

Kognitiv terapi

Eksistentiel terapi

Akut Krisehjælp

Parterapi

Stress Behandling